Zelf hebben wij sinds een jaar een hele fijne kattenren.
Gelukkig is mijn vriend superhandig, en werkt hij in de bouw, hij kan dus vaak goedkoop aan goede materialen komen.
Ik zal proberen uit te leggen hoe we 'm hebben gemaakt.
Vóór de kattenren er was zag het er zo uit:
Toen heeft Mark een muur gemetseld van 2,20 meter hoog (

mocht van de buurman), die dient als achterkant. Vervolgens heeft hij hekwerk op maat gelast (van een erg bekend merk ...

) en een deur erin gemaakt. Dat heeft hij vastgemaakt op de grondtegels en aan het huis. vervolgens heeft hij balken gemaakt waar het dak op kan rusten. Wij hebben er voor gekozen om 4 meter van de ren te overdekken met hele dikke golfplaten, zodat de katten als het regent niet meteen nat worden. De rest (2meter) is overdekt met hekwerk en daar kunnen dus ook planten groeien.
De ren is dus 6 meter lang en bijna 3 meter breed.
We hebben bij Mark z'n ouders wat bomen omgezaagd om onze ren mee in te richten.
Als het lekker weer is kunnen we het raam in de eetkamer (dat aansluit op de ren) lekker openzetten, zonder dat de katten kunnen ontsnappen, en verder kunnen de katten via een kattenluik 24 uur per dag naar buiten. Alleen toen het zo sneeuwde en in het geval van een super krolse poes, sluit ik het luikje af
voorkant
zijkant
Hier zie je het planten gedeelte goed (alleen stonden er nog nier veel planten...). Dat stenen geval is een overdekt vijvertje! D.m.v een fontijntje kunnen de katten daar drinken, als ze dat willen.
Vanuit het huis: