Bella voor de 2de keer alleen

Bespreek hier onderwerpen m.b.t. het gedrag van katten.

Moderator: medebeheerder

Bella voor de 2de keer alleen

Berichtdoor lindabreusers » 7/28/2010, 16:15

Hi,

Mijn poes Bella van bijna 10 is helaas voor de tweede keer alleen. Haar broer Tom is maart 2009 helaas veel te vroeg overleden. Omdat ze toen bleef zoeken en mauwen hebben we Jack erbij genomen. Het zoeken en mauwen hield op maar echt lief is Bella nooit tegen Jack geweest. Meestal een hoop gegrom en geblaas. Tom vond ze overigens ook niet altijd even leuk. Het was meer alsof ze elkaar tolereerden. Nu hebben we helaas ook Jack verloren aan de gevolgen van HCM. Bella zoekt en mauwt weer en zit het liefst in de kamer waar Jack dood gevonden is. Ik weet niet zo goed of we nu tzt weer een nieuwe kat erbij moeten nemen. Alleen lijkt Bella niet heel gelukkig maar samen met Jack ook niet. We werken allebei fulltime dus overdag is ze altijd alleen. Wie heeft hier ervaring mee en/of tips?
Dank je wel.

Linda
lindabreusers
Kittenklasse
Kittenklasse

Re: Bella voor de 2de keer alleen

Berichtdoor kattenkindjes » 7/28/2010, 19:36

Ik ben op dit gebied echt een gevoelsmens en mijn gevoel zegt me dat een kat alleen maar zelden gelukkig is. Zeker omdat jullie ook werken, zou ik toch overwegen om er een kat bij te nemen.
Dat ze nu Jacks plek op zoekt, zegt ook wel iets, denk ik.
Linda
Afbeelding
pootje van Ozzy, Akira, Pebbles & Ziggy
en in ons hart voor altijd onze geliefde broertjes Bickel* en Bam Bam*
kattenkindjes
Int. Kampioen
Int. Kampioen

Berichtdoor Natasja » 7/28/2010, 21:59

Ik sluit me bij Kattenkindjes aan, ik denk ook dat Bella wel weer een maatje zou willen.
Er zijn een aantal katten die heel goed alleen kunnen zijn, maar er zijn er veel meer die toch graag gezelschap om zich heen hebben.

Je zou over een tijdje kunnen kijken of ze nog zo aan het zoeken is en dan voor jezelf de keuze maken er wel of geen kat bij nemen.
Groetjes Natasja

http://www.A-Nice-Moon.nl

Breeding is not about a lot of litters.
It's about knowledge and research.
So think when a breeder has litter after litter, year after year.
Natasja
Kampioen
Kampioen

Berichtdoor lindabreusers » 7/29/2010, 13:21

Dank jullie wel voor je reactie.
Ik wil er uiteraard graag weer een kat bij maar wil ook doen wat het beste voor Bella is.
lindabreusers
Kittenklasse
Kittenklasse

Keer terug naar Gedrag