kattenkindjes schreef:Dinie, is het misschien ook een optie om wat AD Hills erbij te geven, dat is krachtvoer waarvan ik weet dat een aantal fokkers ook wel geeft aan een pas bevallen poes om weer aan te sterken en ook kittens krijgen het wel. Ik weet niet of het een goed idee is ivm de spijsverteringsproblemen, maar als hij rauw verdraagt, dan is het misschien een idee om hem dit er naast te geven om weer wat meer op krachten te komen?
Onze Ozzy en Akira hebben een hele poos geleden een soort buikgriepvirus gekregen waardoor ze ook geen eten meer verdroegen, opname bij da voor een paar dagen, infusen etc. Akira krijg ik met geen mogelijkheid aan natvoer, maar Ozzy heb ik toen ook in kleine hoeveelheden AD Hills gegeven: hij was er ook weer wat sneller helemaal bij dan Akira.
Nogmaals, ik weet niet of het in dit geval verstandig is maar moest er opeens aan denken.
Brokjes staan hier de hele dag en AD/perscription vindt ie niet te (vr)eten.
Er staat hier verschillende krachtvoeren omdat Denise in het laatste stadium van de kanker ook minder ging eten
Dit is geen virus, dat ken ik wel, maar zijn bloedwaardes waren ook niet oke.
Een te hoog Kaliumgehalte tesamen met een hoog natrium gehaalte had kunnen wijzen op Addison, maar de natrium was goed.
Zijn Amylase is ook te hoog, dit zou kunne wijzen op een ontsteking of erger aan de alvleesklier, maar alles tesamen kan ook door het vele braken met als gevolg een tekort aan vocht, komen
Het is gewoon een raadsel
Zijn zoon, die woont bij cattery Bersselaar, heeft hetzelfde gehad en er is ook niks vasstaands uitgekomen.
Hij is wel door die crisis gekomen dus dat hopen we nu ook bij Yup. ( ik heb trouwens zelf het vermoeden dat een gevoelige maag of een lichte reflux ook wel eens de oorzaak kan zijn)
We proberen hem gewoon uit die vicieuze cirkel van eten, braken en beroerd voelen te halen.
Hij heeft ook last van zijn gebit en voordat we dat laten verhelpen moet hij eerst zwaarder zijn en zich beter voelen.
Vandaar al die lekkere hapjes...
Dinie